Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami

 

Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych (Dz. U. 2014 r. poz. 464) Polkomtel sp. z o.o. informuje, że oferuje następujące udogodnienia dla osób niepełnosprawnych:

  1. w sposób jednoznaczny, łatwy i zrozumiały udostępnia w postaci elektronicznej w formacie tekstowym:
    a. informacje o wszystkich udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych oferowanych przez Polkomtel sp. z o.o. pod adresem https://aero2.pl/udogodnienia-dla-niepelnosprawnych
    b. ogólne warunki umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych oraz jej wzór, cennik usług telekomunikacyjnych i regulamin świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych na stronie internetowej https://aero2.pl/dokumenty;
  1. na żądanie osoby niewidomej lub słabowidzącej, w terminie 30 dni od złożenia żądania, Polkomtel sp. z o.o. udostępnia ogólne warunki umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych oraz jej wzór, cennik usług telekomunikacyjnych i regulamin świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, sporządzone na papierze w formie wydruku przy użyciu dużej czcionki (16 pkt.), a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym; 
  1. na każde żądanie osoby niewidomej lub słabowidzącej, Polkomtel sp. z o.o. udostępnia szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych sporządzony na papierze w formie wydruku przy użyciu dużej czcionki (16 pkt.), przesłany pocztą na adres korespondencyjny abonenta, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym;
  1. na żądanie abonenta będącego osobą niepełnosprawną, Polkomtel sp. z o.o. w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia żądania, przekaże abonentowi informacje o oferowanych przez siebie wszystkich udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych, w postaci papierowej lub elektronicznej na udostępniony w tym celu przez abonenta adres poczty elektronicznej; w przypadku osoby niewidomej lub słabowidzącej sporządzone na papierze w formie wydruku przy użyciu dużej czcionki (16 pkt.), a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym; 
  1. swoją stronę internetową i udostępniane za jej pośrednictwem informacje dostosowane do wymagań Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.1);

  2. w przypadku uzasadnionych wątpliwości dotyczących zasadności realizacji udogodnienia, o którym mowa w pkt. 2, związanych z rodzajem lub stopniem niepełnosprawności osoby żądającej jego realizacji, osoba reprezentująca Polkomtel sp. z o.o. przed realizacją udogodnienia ma prawo zażądać okazania, do wglądu, przez osobę żądającą realizacji udogodnienia, dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44, z późn. zm.).